Köpvillkor

Privatperson & företag

Orderbekräftelse

När beställningen är gjord i webbutiken skickas automatiskt en orderbekräftelse till dig via e-post, som en bekräftelse på att ordern har kommit fram till oss.

Vi ber dig gå igenom ordererkännande och  meddela eventuella ändringar eller avbokningar så snart som möjligt.

Lagerstatus

Lagerstatus för butikerna och webbutiken uppdateras inte i realtid och är enbart en indikation på produkternas lagerstatus. Lagerstatus "i lager" eller "fåtal kvar" garanterar inte att det finns det antal artiklar du önskar. Om någonting av det du beställer inte finns på lager i efterfrågad volym meddelar vi dig detta via e-post så fort vi kan.

Kampanjer

Under kampanjperioder går det inte att kombinera olika erbjudanden, rabattsatser eller avtal. Kampanjperiodens eventuella erbjudande går först, om inte gällande avtal är mer fördelaktigt.

Priser & sortiment

Vi reserverar oss för eventuella fel på webbsidan. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga färg och utseende. Samtliga priser är angivna i svenska kronor (SEK) inklusive moms. 

Leverans

Vi packar din order så snart alla delar finns på vårt lager och meddelar då att leveransen är på väg. Normal leveranstid är ca 2–5 arbetsdagar, men större beställningar och beställningar av ej lagerlagt sortiment kan ta längre tid. Vid längre leveranstid informeras du via e-post. Transporten till dig sker med PostNord. Beställningar skickas endast från oss helgfria vardagar.

Beställ alltid i god tid då oväntade förseningar ibland förekommer. Om lagerartiklar på ordern brådskar kan ev. delleverans göras mot ökad fraktkostnad (kostnaden varierar beroende på fraktslag).

Ta emot din leverans och undersök så att allt stämmer och att allt kommit fram helt innan du bokar ev. hantverkare. Vi täcker inga hantverkarkostnader.

Leverans till våra butiker / hämtlager
Mindre beställningar kan skickas kostnadsfritt till våra butiker och tyngre/otympligare ordrar kan hämtas kostnadsfritt på vårt hämtlager i Malmö, men ej i våra butiker. Vid avhämtning i butik/på hämtlager får du ett sms när ordern är klar för avhämtning. Se öppettider för hämtlagret i Malmö.

Ej uthämtade paket hos ombud eller i våra butiker
Du har 7 dagar på dig att hämta ut ditt paket. För leveranser som inte hämtas ut debiterar vi fraktkostnad samt en administrationsavgift på 300 SEK.

Ej mottagen pall
Fraktbolaget kommer ta kontakt med dig före utleverans av pall. Om du av någon anledning inte kommer kunna ta emot planerad leverans, vänligen kontakta oss/fraktbolaget för att justera fraktlösningen. Eventuell lagerhyra, som uppkommer pga att du som kund inte tar emot din leverans när fraktbolaget aviserar, kommer att vidarefaktureras till dig som mottagare.

Undersökningsplikt

Du som kund ansvarar för att inspektera att leveransen av beställningen är rätt, att antalet stämmer samt rapportera eventuella fel inom 7 dagar från mottagandet. Dolda skador, saknade eller fel varor i leverans måste rapporteras till oss. Undersök att allt stämmer innan du bokar eventuella hantverkare. Reklamation eller påvisande av fel när varan redan är monterad godkänns ej. Läs mer under Retur & reklamation.

Övrigt

Alla varor förblir Byggfabrikens egendom till dess att full betalning erlagts.

Kontaktinformation

Huvudkontor Byggfabriken Sverige AB, Skruvgatan 6, 211 24 Malmö
Kundtjänst 040–643 06 00, info@byggfabriken.com
Organisationsnummer 556595-1059